Vaak gestelde vragen

 

* Hoe kan ik bestellen? 

Bestellen is vrij eenvoudig; het gewenste artikel voeg je toe aan het winkelwagentje na eerst alle opties ingevuld te hebben voor dat artikel. Door op de knop "toevoegen aan winkelwagen" te klikken, wordt het automatisch in je winkelwagen geplaatst.
De winkelwagen vind je terug rechts bovenaan de pagina. Via de winkelwagen kun je je bestelling nazien, en zo nodig nog veranderen. Je bestelling voltooien doe je ook via je winkelwagen.

Zodra je een bestelling hebt geplaatst ontvang je een orderbevestiging met alle benodigde gegevens. Heb je niets ontvangen? Check dan je spambox.

Als wij afwijkende maten constateren of er is ons iets niet duidelijk, dan zullen we altijd contact met je opnemen via email.

Uiteraard kun je ook altijd via ons emailadres bestellen als je dat prettiger vindt, ons emailadres vind je terug onder contact en onderaan deze pagina. 

* Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Alle artikelen worden met evenveel zorg en deskundigheid gemaakt, en dat vergt tijd. Hou daarom rekening met een levertijd. 
Op onze "home" pagina kun je de actuele levertijd terug zien. Dit is een indicatie; soms stromen de bestellingen met sneltreinvaart binnen, en kan de levertijd een paar dagen op lopen, maar soms heb je je bestelling ook eerder in huis. Met werkdagen bedoelen wij maandag t/m vrijdag en uitgezonderd feestdagen.
Heb je je bestelling voor een bepaalde datum nodig? Vraag dan eerst of dat mogelijk is.
Zodra je bestelling op de post gaat, ontvang je van ons standaard een bevestigingsmail dat je bestelling onderweg is. Tevens ontvang je een pakketcode waarmee je je bestelling online kunt volgen.

* Hoeveel kleuren kan ik kiezen?

Dat is afhankelijk van het vlechtmotief; op de desbetreffende pagina's staat het maximaal aantal kleuren vermeld. Uiteraard hoef je die niet allemaal te gebruiken, en kun je ook kiezen voor maar 1 of 2 kleuren.

* Kan ik een artikel ruilen? 

Aangezien bijna alle artikelen op deze site speciaal voor je op maat en kleur worden gemaakt, is ruilen helaas geen optie. Ruilen omdat de kleur toch niet helemaal is wat je ervan verwacht doen wij helaas niet.
Artikelen die niet op kleur, maat etc. gemaakt worden mogen uiteraard wel geruild worden. Zie hiervoor onze retour voorwaarden in onze algemene voorwaarden.

Mochten wij een fout in je bestelling gemaakt hebben, dan kan dat uiteraard wel geruild worden. Neem dan binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling contact met ons op.

* Kan ik echt rijden met de hoofdstellen, zijn de artikelen sterk genoeg? 

Alle artikelen op onze site zijn daadwerkelijk gebruiksartikelen;
veiligheid staat bij ons voorop. Daarom wordt al het vlechtwerk op een speciale manier afgewerkt voor een sterk en mooi resultaat. Er wordt bij ons absoluut geen gebruik gemaakt van ijzeren klemmen, lijm of plakband! 
Wij gebruiken uitsluitend kwaliteitskoord en zware kwaliteits fournituren die daadwerkelijk geschikt zijn voor het gebruik bij paarden. Maar zoals bij alles geldt ook hier; check de artikelen regelmatig op slijtage/  verzwakking. 

Alle artikelen worden eerst uitgebreid getest voor ze in ons assortiment komen. Echter kan Dieren In Pastel niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele schade ontstaan door het (onjuist) gebruik van onze artikelen.


* Ik ben op zoek naar een ander artikel of ik wil een kleine aanpassing laten maken, kan dat? 

Ben je op zoek naar iets heel anders of wil je een kleine aanpassing aan een artikel uit ons assortiment? Vraag ons naar de mogelijkheden, neem contact op via email. 

* Welke bitloze optoming is het meest geschikt voor mijn paard? 

Hier kunnen we helaas geen antwoord op geven, ieder paard reageert anders op de diverse bitloze optomingen, en is het dus een kwestie van uitproberen. 
Het enigste advies wat we kunnen geven is dat je altijd voorzichtig moet zijn met het uitproberen van een bitloze optoming, ga niet meteen buiten rijden met je nieuwe optoming als je paard niet gewend is om bitloos te rijden. 

* Wat zijn de verzendkosten? 

De verzendkosten zijn afhankelijk van gewicht en grootte. Op de pagina "verzendkosten" kun je enkele voorbeelden van verzendkosten terug vinden. Zodra je iets toevoegt aan het winkelmandje worden automatisch de verzendkosten getoond. Zo kun je eenvoudig de verzendkosten na zien. Je kunt altijd je bestelling nog aanpassen in het winkelwagentje.

Je kunt kiezen uit verschillende verzendopties; we verzenden met PostNL en DHL.

Let op: de getoonde verzendkosten zijn de verzendkosten voor Nederland, voor andere landen dien je het land van bestemming te selecteren in het checkout proces. Je krijgt dan automatisch de juiste verzendkosten te zien. 

Staat je land er niet bij of heb je hulp nodig? Stuur dan een email, we helpen je graag.

Ook kun je eerst om een vrijblijvende prijsopgave vragen voor je daadwerkelijk gaat bestellen. Vermeld hierbij duidelijk welke artikelen je wilt hebben en in welk land je woont, dan kunnen wij de juiste verzendkosten erbij vermelden. 

* Hoe kan ik betalen? 

Wij werken uitsluiten met vooruitbetaling, dit is mogelijk op de volgende manieren: via bankoverschrijving, ideal, bancontact en paypal. 


* Ik woon in het buitenland en wil graag bestellen bij jullie, kan dat? 

Ja natuurlijk, wij verzenden ook naar het buitenland, binnen of buiten de EU. Je kunt onze artikelen al tegen komen in Belgie, Duitsland, Zweden, Portugal, Frankrijk, Italie, Egypte, Amerika en Nieuw Zeeland.

* Ik weet niet precies of de door mij uitgekozen kleuren mooi bij elkaar passen?

Twijfel je over de juiste kleurencombinatie? Dan is het mogelijk dat er een proefstukje in de gewenste kleuren voor je wordt gevlochten, en het resultaat per mail aan je wordt toe gestuurd. 
Geef bij het aanvragen van een proefstukje duidelijk het gewenste vlechtmotief aan, en of je het kleurenpatroon "uni" of "mix" wilt. 
Kijk ook eens bij de klantenfoto's voor inspiratie. 

 

* Ik wil als bedrijf bij jullie bestellen, kan dat?

Ja hoor, dat kan. Hou er wel rekening mee dat wij dat wij gebruik maken van de KOR regeling van de belastingdienst. Dat houdt in, dat wij geen BTW in rekening mogen brengen op de factuur, je ontvangt dus geen factuur met gespecificeerde BTW.


Voor vragen, proefstukjes en bestellingen kun je terecht via ons email adres, info@diereninpastel.com 
Of  gebruik het contactformulier.

Wij streven er naar om je email binnen 24 uur te beantwoorden.  
Mocht je na 24 uur nog geen antwoord van ons hebben ontvangen, check dan je spambox.